Thursday, December 15, 2011

0 Apam Oh Apam

APAM..nama singkatan bagi Apam Polkadot Azura & Mazlan...cantek kan sinonim tu...heheheh




Sungguhpun baru berkecimpung dalam membuat apam nie..jumlahnya sudah lebih 10000 biji tempahan dibuat...namun tetap ada pasang surutnya...


Orang akan cakap...ala APAM je...apa susahnye...


Selama bergelumang dengan apam nie..antara masalah yang dihadapi dan saya pasti sesiapa yang pernah buat apam akan merasainya...


1. Apam Mengerutu ibarat muka kena jerawat batu..berlubang-lubang
2. Apam Keras kejong bila dah sejuk
3. Apam tersengih cam kerang busuk
4. Inti jatuh ke bawah
5. Dasar apam mengerengkot




bila saya bagi masalah2 nie...pasti ada yang tersenyum kan?? Sama??


Biasanya saya menyiapkan satu-satu tempahan (100pcs) dari menyukat bahan-bahan sehinggalah membasuh peralatan ialah selama sejam. 


Tetapi dalam sejarah saya, semalam (15/12/2011) saya menyiapkan apam selama 3 jam..adoiiii...ini kerana saya mengkehendaki apam berwarna ungu..tetapi tetapppp la tak dapat warna ungu yang dikehendaki sehingga saya seakan-akan putus asa. 


Akhir dapat juga la warna ungu tapi tidak seperti yang diharapkan....


Belajar mengenali apam melalui R & D :)


psst : Malam nie ada lagi 300pcs apam..alhamdulillah 

0 comments:

Post a Comment

 

Ini Kisah Kami Semua Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates