Wednesday, December 14, 2011

0 Dugaan

Assalamualaikum...

Setelah berbagai dugaan ditempuhi semalam...semoga Allah permudahkan hari ini..... kebelakangan ini banyak betul dugaan dan kejadian bukan sahaja untuk saya tapi saya pasti Apa pun, ianya cuma dugaan kecil sahaja dan sebenarnya apa yang 'diberi' itu mampu kita pikul, kerana Allah tidak memberi satu dugaan melainkan kita mampu memikulnya." Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya." -(SurahAl-Baqarah ayat 286) 

Cuma kita perlu cari kekuatan..ketabahan..yakin bahawa Allah sebagai Rab kita mempunyai sebab yang tidak kita fahami dengan akal yang cetek ini. 

Kata kunci YAKIN. Kalau belum sampai keyakinan itu maka carilah..dan mencari keyakinan memerlukan ilmu..membaca.. merasa dalam hati TANPA was-was, inilah yang terbaik, barulah Redha itu timbul kerana kita ikhlas menerimanya. Pahala yang SANGAT besar bagi orang yang sabar. 

“Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar.” 
(Al Baqarah: 153) 

Mendapat sabar memang susah. Namun ianya mampu dikecapi dengan apa? Dengan solat yang khusyuk, sepenuh fokus pada Alllah. "Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu', "
 -(Surah Al-Baqarah ayat 45) 

Selamat bersabar semua..ganjaran anda sungguh besar. " Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka ..." 
-(Surah At-Taubah ayat 111)

0 comments:

Post a Comment

 

Ini Kisah Kami Semua Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates